Søgemaskineoptimering

Du kan gøre mange ting for at få søgeoptimere din hjemmeside, så den bliver fundet på fx Google. Men SEO er utrolig komplekst, og kræver meget tålmodighed.

Men får du ikke de besøg på din hjemmeside som du kunne tænke dig, så kan det skyldes, at du mangler topplaceringer på de søgeord dine kunder bruger når de søger på nettet. Med søgemaskineoptimering kan du indtage side 1 på Google. Det giver dig mere trafik, som alt andet lige giver dig flere kunder og mere omsætning.

Succes kommer af en løbende og fokuseret indsats

Søgemaskineoptimering er et kontinuerligt arbejde, hvor vi i fællesskab arbejder med, hvordan søgemaskinerne virker og hvilke kriterier, de har for at vise søgeresultater. Viden om hvad jeres brugere søger på, hvilke ord de bruger, når de søger og hvad, der får brugerne til at gå ind på hjemmesiden, er værdifuld i SEO-sammenhænge. Jeg kommer med nogle gode fif og værktøjer.

Prisen for søgemaskineoptimering er 400 kr. pr. påbegyndt time.

Teknisk SEO-analyse

Med en SEO-analyse får du et SEO-check af din hjemmeside. Der udarbejdes en SEO-rapport indeholdende en SEO-guide med konkrete anbefalinger.

SEO-analysen tager udgangspunkt i en lang række tekniske forhold, som har indflydelse på hvordan din hjemmeside crawles og læses af Google.

Med udgangspunkt i SEO-analysen, finder vi på baggrund af det indsamlede data, frem til flere optimerings muligheder for din hjemmeside.

SEO-analyse elementer

Elementer, som vi kan tage i betragtning i forbindelse med en SEO-analyse:

  • Kode (fx HMTL og Javascript)
  • Domæne setup og hastighed
  • Menustruktur ogXML-Sitemap
  • Interne og eksterne links
  • Overskrifter (H1-H5)
  • 404 fejl og 301-Redirects
  • Alt-tags
  • Canonical tag og indeksering (noindex, nofollow)

SEO søgeordsanalyse

En SEO søgeordsanalyse skal være gennemarbejdet og detaljeret, da SEO søgeordsanalysen danner grundlag for et langvarigt arbejde.

SEO søgeordsanalysen tager både udgangspunkt i de nuværende placeringer på Google, og nye potentielle søgeord.

Et bestemt søgeord kan give masser af besøgende, men ingen konverteringer, mens et andet søgeord giver relativ få besøg, men flere konverteringer.

Med søgeordsanalyser får du indsigt i, hvilke søgeord der er de rette for din virksomhed.

De gode søgeord

Hvilke søgetermer er gode? Hvilke søgetermer er primære søgeord og hvilke er sekundære søgeord for din virksomhed? Hvor mange af dine brugere benytter søgesætninger eller relaterede søgeord?

Jeg hjælper med prioritering, måler på de enkelte søgeord og finder nye potentielle gode søgeord.